米国のSCM専門サイトのSCM Reviewにおいて、未来のサプライチェーンとして、デジタルサプライチェーンに関する記載がある。これには、3つの実現に導く要素(イネーブラー)について言及されている。1.Acquireing timely and validated data, 2.Better engines, 3.Cross-Functional workflows である。1.については取得するデータのRange, Quality, Timeliness の重要性が述べられ、2.についてはS&OPのエンジン(ここでは需要予測ソフト)が部門間の潤滑油の機能を担うとしている。3.については部門間の業務プロセスを連鎖させるツールの必要性を述べている。また、将来のSCMはマシン・ラーニング、Ai、コグニティブコンピューティングの普及により、現在のSCMとは全く異なるものと予測している。TICにおいても、予測の方向性は異なることはなく、物流IoT、Ai等を活用したSCM/物流の変革を支援している。
A white paper of The SCM Reviews predicts the future of the supply chain management. This article argues for 3 enablers, acquireing timely and validated data, better engines, cross-Functional workflows. At first acquireing timely and validated data needs range, quality and timeliness. Secondly better engine indicates S&OP and Demand Planning software so that it will enable us to create a mutual agreement in a cross functional project. Finally they anticipate that the supply chain of the future will be very different from what it is today, with algorithms, machine learning, cognitive computing, and artificial intelligence playing a bigger role. TIC aloso executes an inovative SCM/Logistics consulting regarding Logi-IoT, Ai.